värdelösa dag.

Jag försöker och försöker men allt man går tillbaka är skit.
Vet inte hur många jag försökt få upp en konversation med idag, men alla verkar sura eller på något sett irriterade. 
- Liksom, ursäkta att jag hörde av mig, det ska inte ske igen..
 
Har förövrigt varit en helkass dag, fick medicin utskrivet, något jag har en dålig inställning emot.
- Vill verkligen inte ha medicin..
 
Annars då? 
Känner att jag är liten som en myra, vill krypa in i en håla och gömma mig tills vintern är över.
Vill ha sommar, sol, värme. Myggor, Getingar, Humlor och insekter av alla slag.
Fågelsång, varma sommarregn med åska och blixtar. Heta stränder och halvt naken ligga på stranden och sola min bleka pinne till kropp. Vill kunna ta en promenad utan att behöva ta på mig kläder, lager efter lager. Springa ut i shorts och linne. Bada i sjön, plocka blåbär, cykla, kasta pil, sparka boll, måla av min pojkvän, spela in roliga filmer ifrån sensommarkvällspromenaderna, äta 'råa' marshmallows medans dom andra grillar dom över den halvt döda elden som är kvar efter grillningen. Njuta av en kall cider när man lyssnar på naturens sånger, gå i klänning, vara solbränt, ha bikinilinjer. Finns inga tvivel om att sommarn är då jag mår som bäst. Om det så kräver att jag åker utomlands i ett halvår varje år, då får det bli så, sommaren är jag, sommaren är då jag mår bra.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0