Han

Jag ser honom ligga där, tätt intill mig. Jag hör honom andas, han tar långa tunga andetag, det märks att han är avslappnad. Han har slutit ögonen och fallit ner i sömnvärlden, jag undrar vad det är han drömmer. Kanske drömmer han om mig, kanske inte. Det återstår att se om han vill dela med sig av sin resa när han vaknat upp i morgon.
 
Han har armarna i någon konstig position över huvudet, det ser nästan obekvämt ut. Jag förstår inte hur han kan ligga på så konstiga sätt. Jag har beundrat honom en lång stund och det svider än att släppa blicken ifrån hans ansikte, han är så gudomligt vacker när han sover. Jag får bita mig hårt i läppen för att inte krypa nära och riskera att väcka honom. Jag tittar ner i mobilen, skriver några ord och fäster sedan åter blicken på den otroligt fina pojke som ligger brevid mig i sängen.
 
Att man kan vara så förälskad i en annan människa, känna en sån magi. Var gång jag vilar mina ögon på honom så händer det något inom mig. Jag blir varm och hela min kropp blir glad och sprallig. Han gör mig så förbannat lycklig. Jag blir nästan rädd. Men jag är så tacksam över att ha denna människa i mitt liv, utan honom hade deg nog varit betydligt mycket värre, utan honom hade jag aldrig orkat så här långt.
 
 
- Jag Älskar Dig, Nu & För Alltid ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0