Stunder när man kommer ihåg.

Gårdagen var väldigt mysig med både studentfirande och 50-års kalas.
Började dagen med att ta en tur in till Nyköping och kolla på när alla nybakade studenter skulle springa ut, men samtidigt som portarna öppnades så öppnades himlen och gav ifrån sig ett redigt hellregn med både blixtar & åska.
 
Till kvällen åkte vi iväg mot studenten och folket ramlade in, man såg barnen springa runt och leka. 
Och så var det den där tjejen, som tror att hon är äldre än vad hon är, som försöker imponera på dom äldre killarna.
- Hon var väl runt 11-12 år, och jag kunde inte undgå att se att hon kollade på min pojkvän och genast blev lite småkär i honom ( jag förstår henne, han är oemotståndlig ^^ ) och kom sen och tänka på hur jag själv va i den åldern.
 
Hur man försökte vara äldre än dom andra barnen i samma ålder för att killarna som var äldre skulle lägga märke till en. Hur man helt plötsligt tyckte att alla var skitlöjliga och bara ville vara med dom äldre.
Jag kommer ihåg att jag hade en crush på min barndomsväns storebror, jag tyckte han va skitsnygg!
 
Och vid just dom här tillfällena, ( det vill säga, midsommar, kräftskiva, student, kalas mm ) så passade man på att göra sig äldre för att man skulle märkas. 
Jag kunde inte låta bli att se mig själv i denna flickan, och jag tyckte det var både lite jobbigt och lite 'magiskt' på något sätt. Att få se, från ett annat perspektiv, hur man själv var som liten flicka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0