Jag är trött på att vara trött.

Satte mig precis i soffan efter en jobbig dag i allmänhet och zappade på TVn.
Började kolla på någonting som hette "min stora lata familj" och hann väl inte mer än 5 minuter in i programmet innan jag fick mig en tankeställare så det heter duga. 
 
Jag började tänka på mitt liv, och på att jag också vill ha en förändring, men då gäller det ju för mig också att ge mig fan på att det är en förändring jag vill ha, och att jag inte ska ge upp fören jag sett en förändring.
- sen slog tanken mig; jag kan inte, jag är för svag, jag är för värdelös, det kommer aldrig funka.
Klart som fan det inte kommer funka om jag har den inställningen!
 
Jag är en 18årig flicka i en 60årings kropp, jag är trött på att ständigt ha ont, att ständigt behöva oroa mig ifall jag kommer göra mig illa om jag gör något. Jag vill ha äventyr, jag vill kunna sporta så som jag sportade som liten.
Jag är redo för en förändring nu, och jag kommer att kämpa för att få det också.
 
Det kommer finnas stunder när jag vill ge upp, när jag kommer känna mig värdelös och känna att jag inte betyder ett skit för någon, men bara folk ger mig det stöd jag behöver så kommer jag att klara av det här.
Jag tänker inte ta över efter mina föräldrar, jag tänker kämpa för att bli en självständig människa, med jobb och en ordentlig inkomst, med en kropp som fungerar i dagens samhälle, och med en vilja av stål. 
 
JAG VILL, JAG KAN, JAG SKA.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du ÄR stark Emilia, du HAR viljan, du är INTE värdelös...kämpa på!! Visst finns det stunder när man bara vill ge upp allt, men med viljan och styrkan klarar man sig igenom det också!

Du har folk runt omkring dig som finns där för dig och som älskar dig för den du är!
Var heller inte rädd för att be om hjälp när det behövs...
Älskar dig <3

2013-07-05 @ 06:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0